Kvalitetsbedömning Grevagården

Nu har en av mina fyraåringar gått kvaliten.

Var ordentligt nervös för att jag skulle rida honom själv. Visst hade jag förhoppningar, men jag har nog fortfarande inte förstått vad det var som hände.

Han mättes först och identitetskollades.
Sedan var det veterinären som skulle bedöma honom.
Efter det ridning inför domarna.
Och direkt efter avsadling och visa honom exteriört för hand.
Sedan uppsutten hoppning.


Jag vet ju att han har ett ordentligt klipp i sprången och hoppar riktigt bra. Men han har ju utvecklats så det sista året, så hoppningen har legat på hyllan. Det har helt enkelt inte fungerat. Man kan väl säga att han mest har vilat sig i form och ridits mycket ute i skogen.

Det var också vad gångartsdomarna sa, att han var sent utvecklad, outvecklad, ännu gick något lågt i traven...

Att han sedan direktkvalificerade sig till finalen i Flyinge som lovande dressyrtalang är ju en annan femma.

8 på skritt
8 på trav
9 på galopp
Väl visad!

Jag fick en varm kram av Petra inne på banan när det läste upp bedömningen. Och där stod jag och förstod inte riktigt vad som hände.


Ska jag våga mig på att åka ner till Flyinge och som hoppryttare rida min häst i gångartsfinalen?
Jösses...

Jag förstår nog inte riktigt än vad som har hänt!!!

Tack för allt underbara Petra!
Utan dig hade jag inte fixat det!



Kommentarer
Anonym

http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=491 bli medlem , man får presentkort på h&m jc eller gina tricot om man samlar poäng och man får 50 poäng när man blir medlem och man får presentkortet direkt i brevlådan :)

2008-09-14 @ 14:17:22
Anonym

Va kul att det gick så bra! Jag gissar på att det var Hyenan som du hade med. =)

2008-09-14 @ 14:45:05
URL: http://emmacaptain.blogg.se/
Johanna mamman

ÅH! Det är så himla roligt!!!

jag hoppas att jag kan hänga med till flyinge det vore såå kul:)

2008-09-14 @ 15:45:37
URL: http://superkoll.blogg.se/
Norrland

GRATTIS!! (eller vad man säger ;-))

2008-09-15 @ 13:53:32
lotta

GRATTIS! det är klart du ska åka om du har möjlighet.du kan inte trampa runt k-vedum utan flyg lilla sparvöga.

2008-09-16 @ 20:52:06
Anonym

wie... Ja vill följa me... Du MÅSTE åka... =)

2008-09-17 @ 22:38:23
URL: http://baccus.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0