Maktlöshet

Det är inte min ***CENCUR***.
Det är inte mitt ***CENCUR***.
Det är inte jag som får ta diskussionerna.
Och det är inte jag som blir sårad.

Så varför?

Det handlar ju om en människa som ber mig om hjälp!
Och jag står där maktlös och kan inte säga något för att hjälpa denna människa.
Jag kan inte göra något för att hjälpa denna människa.
Och jag vet att den enda lösningen som finns kommer bli upprivande och slitig för denna människa.


Tysta ögon
Vädjande blick
Fina ord
Om jag bara fick

Möt mig här
Där de andra gick
Krama mig ömt
Om jag bara fick

Gå med mig
Leende nick
Fallande tår
Om jag bara fick

Om jag bara fick
Skulle jag ge
Om jag bara fick
Skulle jag se

Om jag bara fick
Skulle du få vara
Om jag bara fick
Skulle vi klara

Tysta ögon
Vädjande blick
Fina ord
Om jag bara fick


Kommentarer
Eva

Hej.... skäms

Jag glömde bort att jag sagt att vi skulle hjälpa dig! Förlåt!!!!! Vaknade söndagmorgon, solen sken och jag tänkte att idag vill jag va utomhus hela dan...och började planera, och glömde dig! Dumma, dåliga jag! Hoppas ni hann med allt ni skulle ändå och hoppas att du kan förlåta mig för att jag är en dålig vän...

2008-09-16 @ 10:31:25
URL: http://naarendra.spaces.live.com
mia

det handlar om att du är en fin och underbar människa som verkligen bryr sig om andra. det är ganska uppenbart när tom en liten pojke ser att du bryr dej.



Underbara person sluta aldrig att bry dej, även om det är jobbigt. det kommer lösa sig... även om tiden fram till dess inte är så lätt..



kram på dej älskade vän

2008-09-16 @ 11:34:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0