Oj oj oj

Jag glider omkring på ett bananskal i mina studier... Lite hit och lite dit. Ägnar mer tid åt familj och de jag älskar än åt att studera. Än så länge har det fungerat tack vare min extrema intelligens! *fniss* nej, skämt åsido... Det fungerar för att det varit lite lugnt i början eftersom de räknar med att man är nervös och osäker på hur saker och ting går till...

Det är min tidigare studievana från universitet som räddat mig. Jag slipper nervositeten och vet vad som händer och vad det innebär typ.

Men nu ökar farten gradvis, och jag inser att det börjar bli dags att göra det här på heltid på riktigt...

Om jag bara hade disciplin nog.
Har ni några tips?

Hur blir man disciplinerad och pluggar?
Istället för att exempelvis sitta och blogga...

*suck*


Kommentarer
Peter

En metod är att åka någon stans där man inte kan göra så mycket mer än att just blugga. Kommer man bara iväg så bör det gå lättare. Men ingen har sagt att det är lätt ;)

2008-09-17 @ 19:17:58
URL: http://mrsolu.blogg.se/
Maria

Precis. Jag har precis börjat kombinera 50% studier med 100% jobb och en flytt (har dock inte en massa hästar att rida dagligen, tycker det räcker som det är ändå...) Men jag åker till McDonalds efter jobbet, sätter mig i ett hörn med en kaffe och skriver. Lycka till!

Maria

2008-09-17 @ 19:46:56
Norrland

Skriv schema för dagen! Som grundskolan har :)



6.00 - vakna, ät frukost,ut med hästar, fodra, mocka. Rid de hästar som ska ridas så är det klart sen! vi säger att det tar sex timmar

12.00-13.00 - Lunch.

13.00 - 16.00 PLUGGA

16.00 - 17.30 Handla, laga middag

17.30 - 19.00 Ät mat, mys tillsammans

19.00 - 19.30 Ta in hästar, fodra

19.30 - 22.00 FRI TID (dvs städa diska tvätta)

22.00 Natta hästarna, gå å lägg dig



Och HÅLL tiderna, kommer du för sent får du skämmas inför läraren. Stäng av mobilen när du pluggar!

Ska du rida för instruktör så får väl J diska städa och tvätta!

STRUKTUR är A&O i ett AKTIVT liv!!











2008-09-18 @ 08:43:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0