Studieteknik

Man sitter där i föreläsningssalen och ser sig omkring. Alla antecknar febrilt. Varför antecknar de det här frågar jag mig själv förbryllat. Har jag missat något viktigt, eller selekterar jag allt helt fel?

Alla sliter som djur med studierna. Suckar, stönar, känner sig stressade. Jag är hur cool som helst. Är jag för lite laddad?

Men jag har fixat alla inlämningar. Läst det jag tycker jag borde. Fixat examinationsseminariet.

Inte borde jag väl slita hårdare?

Varför?
Jag väntar på att det ska sätta igång på riktigt! Ge mig något att bita i Högskolan i Skövde!

Jag kommer nog få bita i det sura äpplet har jag en känsla av. Men jag gör det gärna när den dagen kommer. Och då kommer ni få höra mitt gnäll, suckande och stönande över all stress kring studierna här i min blogg.

It's a promise!

    
Sitter i föreläsningssalen och försöker febrilt förstå vad det är de
andra känner sig så tvugna att förstå.


Kommentarer
Mia

D e för att du e så otroligt smart ;)

2008-09-23 @ 16:16:32
Anonym

Haha, så kan man ju också uttrycka det... Eller kanske osmart.

2008-09-23 @ 16:24:45
URL: http://rik.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0