UVI

Jag har aldrig någonsin haft urinvägsinfektion. Eller alltså... någon gång har jag trott att jag haft det. Nu vet jag att det inte var på riktigt!

Aj aj aj aj...

Frös, skakade och svettades om vartannat. Tog slut på allt varmvatten i duschen och visste ärligt inte vart jag skulle ta vägen. Tårarna kom och maktlösheten var ett faktum.

Trygga armar kring min kropp.

Jag ska aldrig någonsin vänta med att gå till doktorn och få penicillin när jag känner av det igen...

Krossat glas! Smått smått smått gurglade omkring i min urinblåsa och i mitt underliv. Inte bara när jag kissade, utan hela tiden. Ingenstans, inte i något läge försvann smärtan.

Nu är jag helt spak. Somnar nästan här där jag sitter. Gruppen i skolan fick arbeta själva utan mig inför examinationerna på fredag. Jäkla skit. Men jag var inte kapabel till att sitta helt enkelt...
Och de är helt underbara. Stöttar mig bäst de kan, och låter mig vara med på fredag ändå. Så fin grupp... Så underbara.

Min kropp är matt, mina ögonlock tunga, men mitt sinne lätt.

Å ljuva penicillin, citodon och voltaren!
*mums*


Kommentarer
Norrland

usch... jag vet preciiiiis hur det känns!! hade 8 stycken under 6 månader....!

Minns du när du fick skjutsa mig på akuten i sundsvall pga urinvägs? ;)



Så jag vet hur ONT du har och hur HEMSKT det ÄR!



Ett tips nästa gång, drick litervis med vatten så fort du kan , man blir jättekissnödig och kissar MYCKET och då försvinner smärtan och ibland även infektionen.

Så fort jag får minsta känning nu så blänger jag litrar med vatten och äter Tranbärskapslar. Då försvinner besvären och jag slipper pencillin. Men om känningarna inte släpper på ett dygn så ska man iväg....



Krya på dej!!

2008-09-25 @ 13:07:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0