Eget språk

MMS

Vi är på väg hem med den nya hästen jag Anna och Stina. När vi har matpaus säger jag upprymt till Anna 'åh jag vill provrida den där hästen nu'. Varpå Anna börjar leta i restaurangen och utbrister 'vilken häst?'. Ha ha ha. Det är radarparet nummer ett som är ute på tur igen. Som tidigare under resan när vi diskuterar p-ring och att det eventuellt liknar pessar. Anna utbrister att 'ja, det är lite lika och lika mkt hormon i också.' Jag svarar 'ja precis' och båda vet att mitt i en mening har vi bytt från att diskutera pessar till spiral. När vi kommer på hur det hade låtit om någon lyssnat skrattade vi gott. Tur att det räcker att jag och Anna förstår varandra när vi diskuterar saker. Vårt språk är liksom ofta ganska omvänt. Ha ha ha. Lyssna inte på vad vi säger, förstå vad vi menar!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0