Väntan

Nu sitter jag här och väntar på att mina älsklingar ska komma hem. För mig känns det som om hela livet är en enda stor och lång väntan. När jag väntat klart på en sak är jag redan på språng och börjar vänta på nästa.

Varför kan jag inte vara lite lugnare....
Varför kan jag inte vara lite mer fylld av ro...
Varför kan jag inte låta tiden finnas lite mer...

Vad är det i livet jag jagar?
Vad är det i livet jag aldrig fått som driver mig till denna vansinnesfärd genom tiden?

Mest saker upplevda innan döden vinner? Eller... Knappast!

Jag är en rastlös själ, ständigt på språng, ständigt sprudlande av en massa ny galna ideer.
Jag är en sprallig person, full av energi, full av skratt och skämt som vissa inte kan låta bli att le åt för att de är så låga.
Jag är en inåtvänd person, som långt där inne bakom fasade utåt döljer så mycket mer än kag någonsin visar.

Mitt djup är mitt.

Vad är det i livet jag jagar?
Vad är det i livet jag aldrig fått som driver mig till denna vansinnesfärd genom tiden?

 


Kommentarer
Mia

vill du veta?

2009-02-02 @ 18:25:26
URL: http://trueness.bloggproffs.se
Anonym

Då hade jag nog jagat svaret... Men det är det enda jag inte tycks jaga. Eller kanske är det det jag gör...

2009-02-02 @ 18:57:23
URL: http://rik.blogg.se/
Natalie

Det där är en fråga som aldrig har ett svar, men ändå upptar all min tid. Den egentliga frågan kanske är om det ens finns ett svar? Och om jag visste det, vad skulle jag göra då?

De enda tillfälliga svar jag hittar är röda högklackade pumps och en godkänd sociologitenta. Typ. :)

2009-02-02 @ 23:24:19
URL: http://sofianatalie.blogg.se/
Norrland

jagar dej själv kanske...??

2009-02-03 @ 11:00:06
Johanna

Ja, jag är ju likadan, men jag ser det mer som att om man har saker att se fram emot hela tiden så hinner man ju inte tänka efter och stelna till liksom.

Det blir ju aldrig riktigt långtråkigt om man helatiden väntar på att nått nytt ska hända.

2009-02-03 @ 11:24:26
URL: http://superkoll.blogg.se/
Norrland

varför så rädda att ha tråkigt?



tid för eftertanke och vila är extremt viktiga delar i livet... inte minst för att lyckas njuta av livet som det är just nu istället för att hela tiden rusa vidare mot nästa mål. Livet är här och nu. Inte sen. Och om man hela tiden strävar vidare och inte vill ha tråkigt, hur ska då livet se ut när man blir lite äldre och ingenting lockar längre för man har redan stressat igenom allting?



Sätt er ned. Drick en kopp choklad och titta ut genom fönstret helt utan tankar. Drick chokladen med Känsla. Känn efter hur den smakar, hur varm den är, konsistens. Hur muggen känns mot era händer.



Om man gör det mesta i livet på det sättet, med känsla, så har man snart funnit en annan ro i tillvaron.



Livet är här och nu. Inte framme vid nästa kurva.

2009-02-04 @ 08:20:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0