Ännu en icke-nej story


***CENSUR***





Kommentarer
Anonym

Det vill jag inte skriva här...

2009-01-08 @ 16:21:23
URL: http://baccus.blogg.se/
Anonym

Går inte... Inget jag tänker texta.

2009-01-08 @ 18:37:22
URL: http://baccus.blogg.se/
Anonym

hahaha telefonförsäljare är nog den yrkesgrupp som är minst omtyckta av allmänheten =)

2009-01-08 @ 19:24:18
URL: http://emmacaptain.blogg.se/
Johanna mamman

tjoho!!!, bin there done that!!!!

numera har vi nix.....

2009-01-08 @ 20:44:36
URL: http://superkoll.blogg.se/
Maria

En säljare från ComHem ringde mig förra veckan: "Du har nu chansen att få vårt superbra TV kanal-abbonemang för bara 349kr/månad. Då har du kanalerna x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x den första månaden och därefter kanalerna x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x, bra va?"



Jag: "Ja det låter ju toppen!" (Exalterad på rösten) "Men jag ser ju förstås mest på 1an och 2an... ni har inget sånt abbonnemang?"



Försäljaren: "Jo men då har vi lilla paketet, då får du till en kostanad av bara 249 kr/månad kanalerna x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x och så kan du uppgradera till stora paketet när du vill"



Jag: "Fasen vad bra! fast... jag har ju liksom 1an och 2an redan nu..."



Försäljaren:"ehhhhhhh...."



Jag:"...så jag tror inte jag behöver varken lilla eller stora paketet. Jag tror faktiskt att de flesta skulle må bra av att se mindre på TV, så jag tycker du har ett dåligt jobb"



Försäljaren: "Ha en bra dag, hejdå"



Har man lite tid över tycker jag man kan driva lite med dem... det är ju kul, inget personligt, och så får man lite utlopp för sina försäljar-aggressioner!

2009-01-08 @ 22:05:40
URL: http://mittmaraton.bloggagratis.se
Maria

Jag känner igen det där, kan vara en släktgrej =) Har dock själv jobbat hårt med den biten och numer njuter jag av att jäklas lite smått med dessa underbara försäljare... se www.mittmaraton.bloggagratis.se

2009-01-08 @ 22:22:31
lotta

förr blev jag bara irriterad på dessa telefonförsäljare men idag så tycker jag synd om dessa ungdomar som utnyttjas en del har ju inte ens fast månadslön utan går enbart provision det kan inte bli fett och dagens läge så vad har man för val för att tjäna ihop en slant.Och dessutom får dem säkert mycket ovett + att folk gör sig roliga på deras bekostnad jag skulle inte vilja byta med dem.Därför säger jag NEJ vänligt men bestämt.Men Åsa du får ta din gubbe o ställa honom framför en spegel o där ska han stå 5min om dan o säga NEJ det är en bra träning,något liknande gjorde jag på din syster (minstingen)när hon va för aktiv o inte kunde säga nej till kompisar utan skulle va med över allt

2009-01-09 @ 21:06:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0