Därför! Men Varför?


***CENSUR***





Kommentarer
Maria

Att bara lyssna räcker långt. Energi lagt på det man inte rår över knäcker dig. Att ge råd ingen bett om är lönlöst. Ofta är det inte ett råd man är ute efter, utan just det, någon som lyssnar. Man behöver få sätta ord på sina funderingar och tankar. Men ber någon dig om ett råd så svara så ärligt du kan. Respektera dig själv och dina åsikter. Om personen sedan väljer att följa det eller ej är inget du rår över. Kanske inte han rår över det heller. Det är svårt om det finns fler personer med i bilden, som varken lyssnar eller försöker. Älska och stötta men respektera dig själv och dina behov. Din stöttning är svag om du knappt bottnar själv och ni drunknar bägge till slut. Kram M

2009-01-02 @ 12:48:20
Mia

orden...

2009-01-02 @ 22:07:18
URL: http://trueness.bloggproffs.se/
lotta

du har blivit vuxen nu "vis"det bästa man kan göra är att lyssna goda råd ska man lämmna därhän för dom slår oftast tillbaks till en själv o då kommer dom med en väldans kraft.Dina syskon fick ett brev av mig den dagen dom fyllde arton.Det stod mycket om att jag packat deras ryggsäck så gott jag kunnat men framför allt att jag lärt dem vad som är rätt o fel.Jag fostrade dem till att va ödmjuka människor va varma ärliga m.m ja du vet.Men så här i efterskott så kan man undra när man har facit i hand gjorde jag verkligen rätt????????? Jag vill även skicka med dig ett par ord jag skrev i dessa brev........ Döm aldrig någon föränn du gått i dennes skor.Det är stora ord kommer ifrån cornelius wrejsvik lyssna på hans texter när du har tid.Nu menar jag inte att du dömmer någon men du blev tyvärr en av dom som blev ödmjuk din mor fostrade dig till det.Men i längden tror jag nog att det är bäst att va sån

2009-01-03 @ 22:38:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0