Helgen är över

Många trevliga människor har jag träffat i helgen... En mkt lyckad helg. Underbart! Startade med en trevlig fika med en vis vän på fredagskvällen. Andra gamla vänner strålade jags amman med på lördag. Härligt, underbart och... ja, definitivt upplyftande! Sedan har jag faktiskt fått lite hästar jobbade här hemma tack vare en annan god vän. Och mycket tankar om hästarna här hemma har satt fart igen. Det ger mig lite energi. Sådant brinner jag för! Planer om och kring mitt företag.

Det tar så på psyket att bara ha ont och få peka på allt man vill ha gjort eftersom man faktiskt inte kan annat. Valmöjligheterna försvinner plötsligt. Man blir beroende av andra och så väldigt styrd. Det gör ju faktiskt inget om jag blir lite trött, slut och får lite ont om jag fått något viktigt gjort, men vad är viktigare än att se till att pyret stannar på plats i min kropp just nu? Så tyvärr får det där viktiga som ska göras mindre betydelse...

Livet tar sig ibland udda och oväntade vändningar, och det är bara att vaggas med i vågorna.

Dags att sluta simma och lära sig flyta flicka lilla.

Man får inte tänka för mycket på vilket ansvar man bär på. Då blir man definitivt totalt nipprig.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0