*host-harkel-snörvel*

Det är SÅ synd om mig...                                        
                                                                               I vårt nya fina teverum
Jag är antagligen på väg att DÖ i svininfluensan!!!

Skämt åsido. Antagligen inte ens i närheten av någon influensa, men USCH vad dålig man känner sig när man är gravid och sjuk. Magen är minst dubbelt så stor, fogarna gör minst dubbelt så ont och allt är minst dubbelt så jobbigt!

Barnmorskan blev dessutom jättenervös och gav mig tid omgående i morgon bitti. Nervös både över att jag var sjuk med influensasymptom och att jag fortfarande ligger på mina minus 7 kg sen innan graviditeten nu när halva tiden gått.
Gravida ska tydligen vaccinera sig också? Jag har ingen lust med det, men fick strikta order om att det var mindre risk att vaccinera sig än att som gravid råka ut för svininfluensan...

Ja, ja... Jag var väl dum som var en vecka i Storbritannien och dessutom besökte en bekant på sjukhus vid två tillfällen där också när svininfluensan härjar som värst där. 

Det är nog lika bra att jag inte ens går utanför dörren. För att inte tala om att sätta sig i bilen. Men jag lyssnar nog ändå på de som anser sig vara visa och lyder deras råd om vaccin. Skulle vara svårt att förlåta sig själv annars.

   
Lite nytagna bilder för att visa att jag är sååååå sjuk



Kommentarer
Johanna

Det ser ut som en liten tjejmage.... blink

Tänk på att ja hade rätt på både kön och datum när de gällde Jeanette.... ;) Hihihi

2009-09-13 @ 20:49:13
URL: http://baccus.blogg.se/
Nelly & Erika

Hej vännen!

Tänker på dig även om vi inte hörs :D

Grattis till magen, hoppas det går bra denna gång. Håller tummarna för dig :D

Krya på dig och ta hand om dig!

Kramar från Norr

2009-09-15 @ 17:56:38
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=gika
Denna Sanna Kvinna

Vackra gravida kvinna!!!

2009-09-18 @ 23:09:51
URL: http://sofieb.blogg.se/
Linn

Vad fin du är, gumman!

2009-09-23 @ 21:48:02
URL: http://lochl.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0