Nytt jobb!

Min kära sambo har blivit erbjuden ett nytt jobb. Bra villkor och de har handplockat just honom. Bara det gör ju mig stolt som få. Dessutom är det något han verkligen vill göra.
Dock ställer det till en del i planerna rörande föräldraledighet och mina studier nu när vi får tillökning. Men det löser sig. Jag kan vänta. Studera kan man göra när som helst...

Fast det blir väldigt synd om alla hans kunder som på kort tid måste hitta ny hovslagare vilket inte är det lättaste i dessa tider... Men vad gör man när möjligheterna dyker upp?

Är så otroligt glad och stolt för hans skull, och med lite jobb får vi det att börja rulla på och fungera, trots omorganisationen...

Dock fick jag som rådig kvinna i detta hus hindra honom från att i sin iver omgående tacka jag per telefon utan att ha fått all nödvändig information.

(och i alla fall minst ett halvt dygns betänketid vilket ofta kan behövas)



Kommentarer
Anonym

hahahaha... det tog en stund innan jag fattade bilden! =)

2009-09-23 @ 16:36:09
Norrland

Vad har han fått för spännande jobb då? =) Gratta från mig!

2009-09-25 @ 15:06:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0