Vecka 40+0

Och ingen bebis i sikte...

Det är jobbigt att vara höggravid. Japp! Fast det känns kanske ändå inte så extremt jobbigt för mig som har haft åtta månaders helvete tidigare. Mår bättre nu än någon gång under graviditeten. Sen att alla höggravidssymptom gör sig till känna och att jag inte får sova och inte kan äta och är otymplig och... ja You name it. Det är ju bara som det "ska vara".

Så en stor del av tiden trallar jag faktiskt omkring och tycker att livet är ganska häftigt. Planer på att sitta upp på hästryggen har till och med infunnit sig. Men sambon får mig som tur är på andra tankar genom att påminna mig om mitt illa grinande av att bara slå mig ned på toalettringen och lätta på trycket i blåsan. Eller mina slowmotionrörelser då jag suttit ned längre tid än en minut och ska resa mig. Det där bäckenbandet och cervix ger sig minsann till känna och hade jag inte vetat bättre skulle jag tro att det var på väg ut alltsammans.

Men ni förstår, tankar på att sitta upp på hästryggen känns ÄNDÅ genomförbara... Nu när jag skriver förstår jag faktiskt inte riktigt hur jag tänker. Men ÄSch. Jag är ju gravid, är man inte befriad från tänkande då?


Något annat bra är att min restade dator enligt information jag fått äntligen ska komma in på lager. Sedan åskan tog den andra i somras sitter jag här med en supermaskin sedan 1997. Behöver jag säga mer än så? Jag förstår varför man har telefonkataloger. Faktiskt! För att söka efter nummer via nätet SUGER för tillfället (liksom att ladda många andra sidor). Det tar längre tid än ringa till grannen, be honom sätta på datorn och söka fram rätt person.

Länge leve telefonkatalogen!


Kommentarer
Norrland

Jocke borde veta bättre, det är ju en HÄSTTJEJ han träffat ;-)

2010-02-02 @ 08:39:14
Johanna mamman

Ta och pulsa runt huset några varv så att det blir fart på det hela, så kommer vi ut och muntrar upp dig lite senare:D

2010-02-02 @ 09:42:49
veronica

då kanske ja kommer få före dej då, mitt vatten har troligtvis gott när ja var hos barnmorskan idag, ska eventuellt åka in och kolla ikväll =) såå nu får du skynda dig=)

2010-02-02 @ 16:56:42
URL: http://veronicawelin.blogspot.com
Eva

Klart du kan rida... det gjorde jag 3 dagar över tiden och Tor kom ut som han skulle. Fast det är klart, man får ju välja en snäll häst! Och ta nån till hjälp när man ska upp, för magen är ju ganska ivägen... :P

2010-02-02 @ 18:26:15
veronica

du behöver inte ha bråttom, de var falskt alarm =)

2010-02-03 @ 00:39:47
URL: http://veronicawelin.blogspot.com
veronica

a de kan ju varit något sånt ja fick med, man blir så besviken när de inte visar något och att man får åka hem igen och bara invänta värkar de kan ju ta hur lång tid som helst känns de som menmen vad ska man göra åt saken om man inte hittar startknappen =)

2010-02-03 @ 14:06:48
URL: http://veronicawelin.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0