Alice

Hmm...

Känns ju inte så jätteinspirerande att det namn man valt till lilla bäbis plötsligt går upp och toppar som mest populära namn 2009. *mutter* Kolla själva HÄR

Det var ju just så jag inte ville ha det. Inte mest ovanligaste namnet, men definitivt inte vanligaste! Hur kunde jag veta att andra tyckte som mig? Eller iof som min sambo som var den som bestämde namnet eftersom alla mina förslag alltid påminde honom om något eller någon eller var fel på annat sätt.

Nu måste jag ta mig en funderare på om jag vill att bäbis ska få det namn som är vanligast i Sverige när hon föds...



Kommentarer
Emelie

Alice är ett jättefint namn, och vi hade även det på förslag till våra,

och jag vet en hel del barn som heter Alice men jag tycker ändå ni ska köra på Alice om det passar när hon kikar ut! men man kan stava Alice så här med och då är det inte lika vanligt Alis, det hade varit våran stavning om vi hade valt det

2010-01-27 @ 14:37:43
Johanna

Alice har vart ett av mina drömnamn på min bebis sen jag var pytte liten. Det tänker jag stå fast vid hur vanligt namnet än är för den bebis som ännu inte tittat ut från mig heter Alice. Tycker inte pojkvännen om det... synd :p Iallafall i andranamn ska hon heta det. Gör som ni vill, men tänk på att ni ska inte behöva ändra er för att andra också tycker det är ett fint namn ;)

2010-01-27 @ 22:30:32
URL: http://dombastaibilder.blogg.se/
Norrland

äh, se det som att fler tycker att det är ett fint namn! Alice låg ju på topplistorna 2007 o 2008 oxå - på sjätteplats.



2010-02-01 @ 13:15:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0