Idag...

...har jag tro det eller ej varit ute och TÖMKÖRT!

Det ni!

Jag valde den underbaraste dagen vi haft nu i vår. Snålblåst, småregn, isgata och rasande snö från taken. Blött, fuktigt och isfukt i luften.

På med alla kläder jag kunde hitta till lillan, i med henne i stallvagnen i varm fårskinnsåkpåse, in med lilla Aloha, ut och söva lillan, in och sela lilla Aloha, ut och söva lillan, in och tränsa Aloha, ut med Aloha och några sista ryckande i lillans vagn.

Visst, det blev bara fem minuters tömkörning, och visst, vi kunde bara gå fram och tillbaka på vägen där asfalten syns så jag skulle kunna hålla balansen i bäckenet, och visst, det var mycket jobb för att få till de där fem minuterna.

MEN jag hann träna på minst sex halter OCH att gå igenom en vattenpöl.

DET NI!

Tänk att så lite kan glädja så mycket...

Ro i min själ. Nu ska jag försöka hinna mata, duscha, byta på lillan, klä på henne, klä på mig, om jag har tur mata mig. Sen bär det av till sjukgymnasten för återbesök med ännu mer fotmobilisering.


Idag har varit en glad dag



Kommentarer
Mamma Anna

Härligt! Du kommer väl ihåg min reaktion när jag red ordentligt första gången efter förlossningen, glädjetårar som sprutade hihi!



Underbar bild!!

2010-03-18 @ 11:49:17
Eva

Underbart!! Det är väl det som är lycka, att se det fantastiska i det lilla enkla! Heja Åsa!!! :)

2010-03-18 @ 12:20:31
Johanna

Men nej vilken underbar bild...=) <3 <3

Och va stor hon börjar bli redan. Får nog ta å komma och hälsa på så man inte missar den här underbara tiden =)



Skärper jag inte till mig på hälsa på fronten så kommer det bara säga poff åså går hon väl å pratar å har sig.



kram på er

2010-03-19 @ 02:00:52
URL: http://dombastaibilder.blogg.se/
Jennie

Åh, minns det som igår första grejen man gjorde med hästarna efter förlossningen.... Helt underbarat!



Grattis :o)

2010-03-22 @ 10:42:29
URL: http://toppen92.blogg.se/
Ingrid

Ro i själen....underbart...skönt när du skriver så...och vad kul,förstår du har hästar...vilken ras?



Tidigare hade vi en hel flock :-)



Kram till dig

2010-03-24 @ 20:20:54
URL: http://vedenbrant.bloggproffs.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0