Snö, snö, snö

Japp!

Idag snöar det horisontellt. Fascinerande när tyngdlagen egentligen säger annorlunda. Men sådant är vädret! Oberäkneligt.

Grannen har varit här med en halmbal till lösdriften som Bruno ska få äran att släpa dit. Han får verkligen jobba för sitt husrum den lufsiga pojken. Dra fram sin egen mat och sin egen bädd. Det är inte illa. Han tycker till och med det är kul! De andra som slipper jobba för sitt husrum tittar mest förundrat på honom när han jobbar.

Vi har hyrt film dagen till ära, och inhandlad smarriga mjölk och fettfria produkter som jag kan njuta av. Varför man inte ska äta vegetabiliskt fett har jag ingen aning om! Någon som kan förklara? Är det mjölk eller något slags mjölkprotein i vegetabiliskt fett trots att det inte står på innehållsförteckningen?

Nåja, man kan fundera över mindre komplicerade saker också om man har lust. Det verkar som om min nyfikenhet och frågvishet börjar vakna till liv igen. Det bådar gott inför våren!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0