Glädje

Skulle bara vilja säga något som jag länge predikat om.

"Ta alltid ut glädjen i förskott,
det allra värsta som händer är att du blir glad i onödan"


För det är så sant, så sant, så sant... Man gläds inte åt en möjlig glädje för att det kan gå fel. Men ALLT kan gå fel, och vill du inte riskera att något gör det så ska du sluta leva.

Graviditeter, tankar, planer, projekt. Dela det med någon du har lätt att vara glad tillsammans med och lev i glädjen så länge den varar. Vi kan aldrig veta vad som kommer dag två.

Relaterade ordspråk...

"Delad glädje är dubbel glädje"

"Carpe diem- fånga dagen- Lev i nuet"

"Dagen idag är den dag som i morgon var igår"


Kommentarer
Caroline

Jag gillar ordspråket "Carpe diem- fånga dagen- Lev i nuet" =)



Svar: Jag bor i Synnerby, alltså mellan Skara och Ardala. =)

Bor på en liten avstyckad gård. =)

Ha,ha kul att du tycker det, fast själv har jag min blogg för att få utlopp av min barnsliga sida av mej.



Ligger eran gård nära Ledsjö?



2010-11-10 @ 11:59:59
URL: http://ridemyhorse.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0