100% google

Om man ställer sig bakom någon gör man det för att man är 100 % säker på att man med gott anseende kan stå bakom denne.

När andra sedan kommer och säger "vad var det jag sa" på bekostnad av att man haft tillit till denne och de 100% får man skämmas ögonen ur sig och lite mer därtill.

Att en väl luttrad journalist som i sin själ är källkritisk till tusen och två komma tre råkar ut för sådant är ännu mer "jag vill sjunka genom jorden- varning".


Sen kan man ju hoppas att det handlar om en löjlig vadslagning kring en chokladkaka, eller en vetskap som på några sekunder kan googlas tillrätta.

Tänk om man kunde googla allt allvar i livet tillrätta. Då skulle tårarna inte rinna på samma sätt...

Mer google i världen!
Stoppa tårarna!
Googla mera!

Skriv på på min lista...

Åsa


Kommentarer
Tiina

Vad fint du har fått här på bloggen....

2010-10-31 @ 08:10:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0