Burkmat!

Denna underbara uppfinning...

Ja, alla ni andra som har eller har haft barn förstår kanske inte vad jag menar. Klart det är! Men för mig so m i 8 månaders tid fått tillverka all mat själv till vår allergiska dotter har en helt ny värld öppnat sig nu! Javisst- det kanske bara är 8 sorter från ett specifikt märke som hon kan äta, men det är ju en GULDGRUVA.

Bara att ta med, öppna och ge. Lilltjejen föredrar dessutom kall mat, vilket gör det ännu enklare. Plötsligt känns det otroligt mkt lättare att ta sig iväg någonstans, och amningen är nu på utrinning... Nu finns ju annan kanonbra mat i smidig förpackning helt rätt tempererad. Så nu ammar vi mest på mys här hemma i sängen någon enstaka gång.

Sen att hon inte är jätteförtjust i alla sorter, vad gör väl det? Jag är fullt övertygad om att hon överlever på biffstroganoff och välling i flera månader! Ljuvliga burkar!!!


Mammalivet- nu fick jag dig allt! #pling# >Ett noll till mig!


Kommentarer
Erika Lundqvist

Å så najsigt! Kramar

2010-10-29 @ 13:43:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0