Stilla liv...

...är inte vad vi har. Men dock lite isolerat och tidskrävande. Då får man prioritera bort vissa saker, som bloggen. Tyvärr.

Alice har varit sjuk i över en månad. Vi är nu inne på tredje öroninflammationen och har hunnit med krupp och elak hosta som får hela familjen att vara vaken nätterna igenom och trötta föräldrar att åka in till akuten mitt i natten för att lillan ska få lite andningsmedicin. De feberfria dagarna sista månaden går räkna på sin ena hand.

Alice mamma har också hunnit med att förbruka två telefoner i barnlivet. Den sista blev sönderkräkt häromdagen. Detta innebär att många nummer fladdrat bort.

Mina fogar har inte blivit jättemkt bättre heller. Går omkring med ständig värk. Och Alice blir bara tyngre och tyngre och mer och mer aktiv...

Livet med barn suger, men det är tur man älskar dem så förbaskat så man står ut! (nätt och jämt). Och en himla tur (eller otur ibland) att alla mammahormoner finns i kroppen. Utan dem skulle jag akdrig orka sova i snitt tre timmar per dygn.

Vi hörs snart igen kanske!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0