Suck

Är trött, less och känner för att dra ner rejält på åtaganden i livet.

Något som tar hårdast på mig är misstankar, groende åsikter och tysta "vänner". Vänner som man tror man har men som av någon anledning inte pratar med en. Det kan ha sina anledningar, och det accepterar jag. Men faktum är att när man blir trött och inte känner sig på topp så börjar tankar invadera en tänkares hjärna. Och har man en gång fått dem in i huvudet rullar de omkring där på kanterna, trasslar in sig i lite hjärnsnören och dinglar för att sedan ramla ned och skumpa lite på hjärnans rundade botten...

I vanliga fall försvinner de i samma sekund som man träffar vännen, eller när man har det där långa samtalet i telefon, eller till och med när man skrattar åt samma skämt.
Men i andra fall, när man inte längre har kontakt med vännen, gror tanken in, och börjar bli en verklighet.
Det jag lärt mig med tiden är att inte allt för sällan är tankarna befogade, vilket innebär att den man trodde man var vän med på ett plan visade sig egentligen vara en vän på ett helt annat plan.

Det var en liten parentes och en av anledningarna till att jag just nu inte har så mycket energi som tidigare.

Är som sagt var trött, less och känner för att dra ner rejält på åtaganden i livet. Då handlar det om att prioritera. Men jag har redan prioriterat bort sju nioondelar av livet, vilket innebär att det är tajt när jag nu ska skära ytterligare.
Men något jag borde skära ned på är mina ideella insatser. De är inte många, har bara ett förtroendeuppdrag som det ser ut nu. Frågan är om jag ska avsäga mig det?

Tankar tankar tankar...


Kommentarer
Jennie

Visst är det jobbigt när det bara snurrar i skallen?! Har samma problem själv, och behöver fatta beslut jag inte vill ta... Hoppas du får ordning på dina - kram

2010-10-31 @ 22:06:05
URL: http://toppen92.blogg.se/
Linda

Förstår precis hur du känner.. Men här kommer en kompis som vill ses snart... David och jag åkte förbi igår men då var du inte hemma.. Vi får försöka ses snart. Ha de gott Kram

2010-11-01 @ 18:09:17
M J

Definitionen vänskap är inte lätt att tyda, men jag tyder den som följer:

vänskap är som ett levande dokument. Ibland innehåller dokumentet av någon anledning av mycket lite eller ingen text alls, ibland är det fullmatat av rad upp och rad ner.

Riktig vänskap består, även om den emellanåt sinar ut och blir nästan osynlig.

Riktig vänskap dör inte utan tar bara en paus en stund...



2010-11-02 @ 15:23:23
Nelly & Erika

Hejsan!

Du är välkommen att höra av dig när du vill, oftast har jag tid att prata :D

Ta hand om dig vännen!!!

Kram Erika

2010-11-03 @ 08:52:44
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=gika


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0