Sommarlov...

...från blogg men inte i livet.

Jag trivs väldigt bra med mitt liv just nu. Men mest av allt stortrivs jag som mamma. Det här är min tid, till skillnad från spädbarnstiden som jag inte alls upplevde lika rosenskimrande. Men det kan också ha att göra med mitt fysiska tillstånd och min oförmåga att bära, trösta och byta blöja på min egen dotter.

Vi har haft sommar som en riktig Svennsonfamilj. Vi har lagt hästarna och tävlandet på hyllan och helt enkelt levt enbart för barnen.

-Varit på västkusten med båda barnen, gått på havets hus, fiskat krabbor, druckit vin i solnedgången.
-Campat med goda vänner, badat, lekt och ätit gott grillat.
-Varit på Borås djurpark, haft en hel massa barn runt oss som våra två uppskattat till max.
-Besökt äventyrslandet med farmor och farfar och lekkamrater till oss och barnen.
-Gått på bio och haft myskvällar hemma med vin/ öl, coca-cola, festis, popcorn och god mat.
-Haft trevliga kvällar med övernattning i goda vänners lag med kubbspel, sällskapsspel, yatzy och kortspel.
-Varit på reptilmässa.

Det underbara är att våra två barn fått en sådan oerhört god relation och alldeles speciell syskonkontakt. Det är fördelen då vi har den äldre hemma under en sådan lång period. Det blir liksom "vardag" och livet formas utifrån det.

Det är en underbar känsla att känna så starka band till båda barnen. I och med att vår dotter kom till världen fick min äldre bonusson en alldeles speciell plats i mitt hjärta. Vi knöts samman genom hans roll som storebror. Jag kan aldrig ta plats som hans mamma, det har han redan en som alltid kommer vara den mamma som är allra bäst för honom, men jag kommer så länge jag lever finnas i hans liv som en stöttande vuxen i form av hans lillasysters mamma.


Det är konstigt, jag trodde inte man kunde känna så mycket kärlek. Mer och mer för varje dag. Och det även för ett barn som faktiskt inte jag burit fram och fött. Jag är förundrad över mina känslor, men kan bara konstatera att de är som de är. Fascinerande...

Sen har det givetvis varit lite downperioder av olika anledningar också. Men det har vi lämnat bakom oss nu och är inte värt att dryfta tid på nu.

Hoppas alla ni andra haft en underbar sommar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0