En bra dag.

Ja, idag blev det en bra dag.
Inte på grund av morgonmys i sängen med sambo och morgonsaga med dottern. Inte på grund av varma leenden över en dotter som glatt säger till att hon vill gå på toaletten och inte längre använder blöja. Inte heller på grund av det mysiga förmiddagsbadet i jacuzzin med lillan.

Nej, idag blev det en bra dag av helt andra anledningar. Försäkringskassan!

De är oftast i vägen, ställer till det och gör saker mer komplicerade än de verkligen är. Men idag fick jag via telefon bekräftat att min SGI och min föräldrapenning kommer vara över förväntan framöver. En stor tyngd föll från mitt hjärta. För tänk att inte ha råd att vara hemma med lillan, inte ha råd att ta härliga förmiddagsbad och inte ha råd att läsa saga i sängen på morgonen.

Sverige är ett underbart land när det gäller att ta hand om barn och föräldrar, i vilket fall fram till dess de börjar skolan. Sedan har jag väl lite annan uppfattning om vårt samhälle och de insatser som görs för vår framtid- barnen!

Pengar ÄR inte lycka, men mycket lycka baseras tyvärr på pengar. Och som egen företagare är du oftast extra utsatt. Att säga att pengar inte spelar någon roll är fel. För som sagt. Jag vill ha råd att uppleva vardagen med min älskade dotter.

Idag blev en bra dag.

TACK för det FK.



Kommentarer
Angelica

Jag önskar jag KUNDE vara ledig, men ingen sköter mitt jobb om jag inte är där, då får jag jobba dubbelt de timmar jag verkligen jobbar och det funkar inte heller. DET är nackdelen att jobba åt litet företag, de kan inte ta in vikarier för bara några timmar.



Otroligt skönt med blöjfritt barn! Lukas vill oxå gärna gå på toa men än har hans hjärna inte förstått att man ska GÖRA något där oxå ;) Men det kommer nog :D Huvudsaken de gillar själva grejen med toa!



Kram på dej!

2011-12-19 @ 10:05:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0