En trofast vän...

Älskad, saknad. Rassel 14 år gammal och en trogen vän, alltid med samma intensivitet och energi. Ända in till din sista sekund var du glad och sprallig. Man har ansvar som djurägare, och jag vägrar se min trotjänare tyna bort av ålderdom. Nu har han fått somna in medan livet ännu var på topp, innan allt för stora begränsnigar i ork och frihet hann skapas. Han fick vara den hund han alltid varit, lös, glad och bekymmersfri, utan värk ända in till slutet. Och jag är stolt som hundägare som gett honom det liv han fått, och jag är stolt som hundägare att jag har gett honom det slut han är värdig.
Men saknaden är ju givetvis inte mindre för det. Älskade Rassel Trassel.
För alltid i mattes hjärta! 21/11-11


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0