Idag är en trött dag...

Jag är matt.
Matt i hjärta, matt i sinne.
Matt ute, matt inne.
Men jag är ändå glad.

Stora saker är på gång. Mycket händer.

Det är bara att ibland så är det för mycket rastlöshet i själen och för mycket jobb.

Men jag har numer lärt mig att acceptera läget och jag vet att känslan snart är förbi och det finns ingen anledning till oro. det kommer alltid något bra ur den, och det är just det jag redan lever i. Jag tar liksom ut glädjen i förskott. Ett smart drag inser jag. För varför oroa sig och må dåligt när man istället kan må bra och vara glad. Tiden som är är ju ändå och tiden som kommer, den kommer...

Nu kvällsmys med lillpojken. Gräsänkling kvällen till ära.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0