Min dag...

Min förkylning som satt sig på stämbanden har tagit rösten ifrån mig i ca en vecka, idag är den mer eller mindre tillbaka, men att ropa på barn eller skälla på hunder eller sjunga är helt otänkbart. *harkel harkel*

Idag vaknade goa lillungen vid 05:00 'stön* och vid 08:00 klädde jag båda barnen i finkäder. Sen gick jag ut i stallet och släppte ut hästaren, och åkte sedan iväg med en av dem till ridhuset. 10.15 var jag hemma igen, kastade mig i duschen för att åka med familjen till kyrkan och se på när lilla alice sjöng med sitt dagis. Alice spelade pajas och dansade och sjöng på sitt eget sätt mitt framför alla besökare och fortsatte sedan med detta nedåt i kyrkogången vid varje bänkrad där hon febrilt försökte locka leenden av folk. Alla barnen var sååå duktiga och det var riktigt bra sång!


Sedan när vi kom hem åkte jag direkt med ännu en häst till ridhuset, efter det lite snabb foderuppfyllnad i stallet i alla fodertunnor. Klockan 16.00 kom spekulanter på en häst som vi åkte till ridhuset med... tredje gången dit idag alltså.

Kom just hem och tog in några av hästarna för att rädda dem från det värsta regnet som börjar falla. Och nu sitter jag här, men ska nog sluta nu för det är dags att byta om från ridkläderna, ta en varm dusch och sedan lägga lillan medan lillkillen skjutsas tillbaka till sin mor inför skolan i morgon. men vi ser honom igen redan på torsdag. Längtar redan :oS har blivit väldigt lite tid sista månaden pga vissa omständigheter vi inte har kunnat bestämma över.

Då så, over and out. 18.25 piiip
Och blev kvar för att uppdatera med bilder... 18.57 piiip


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0