Välkommen till världen.


I samma sekund som hästarna släpptes på bete igår och jag stod och njöt av den friska vårluften, stillheten och ron som svävade i en skir dimma över det gröna gräset, föddes en son. Min guddotters lillebror.

Min bästa barndomsvän är nu tvåbarnsmor och en ny era börjar...

Välkommen till världen älskade barn!


Kvällen var trolsk...

Regnet hängde i luften men skyn var klar.

Fukten fanns runtomkring men luften var frisk.

Solen hade gått ned men kvällen var ljus.

Graderna sjönk men luften var varm.



Och tårarna rann på min kind.
Över en älskad storasyster.
Över en älskad lillebror.
Över en familj som nu är fyra...


Välkommen in i vår jättefamilj där vi alla finns för varandra. Stora som små.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0