Domedagen i dag

"Om jag ser mig själv som en slumpvis medlem av människosläktet, så är det mer sannolikt att jag råkar leva någonstans i mitten av den era då människor vandrar på ­jorden, än nära början eller slutet.

Vi vet att människor redan funnits i cirka 200 000 år. Utifrån det kan man uppskatta att mänskligheten med 95 procents sannolikhet kommer att fortsätta att existera mellan 5000 år och 8 miljoner år till. Statistiker och filosofer har bråkat i år­tionden om huruvida resonemanget håller, men ännu har ingen riktigt lyckats sticka hål på det."



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0