Energifokus

Energifokus, inget jag kan åstadkomma just nu.
 
Men som ofta i livet så dyker andra upp som fyller i de luckor som fattas.
 
Genom sammanträffanden, genom ödets vink, står det plkötsligt människor i mitt hus som är på plats enbart för mig. Enbart för mig-oss-vår familj.

Det finns sådana människor. Jag har mött dem.
 
När tanken känns tung, när dagen är över.
Jag ser vad som ges, jag vet vad jag behöver.
 
När sinnen snurrar och känslor gror.
Jag ser vad som händer, jag undrar,jag tror.
 
När solen går upp, när dagen är över.
Jag ser horisonten, tänk nu är det över.
 
 
Nu brinner ljusen på bordet, glöggen doftar, barnen sover stilla och lugnt.

i morgon är en annan dag. Dags att samla sig. I morgon gäller det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0