Så tömd på energi

Har nog aldrig varit så tömd på energi som nu. Eller, jo.... Det har jag ju om jag tänker efter. Bara att man inte minns det just nu. För det är ju alltid nutid som väger tyngst. Alltid här o nu som betyder mest i sinnet och ligger närmast hjärtat för morgondagen.

Lite sömn, ett allvarligt sjukt barn som hysteriskt ropar på hjälp i sin smärta, hästar som skadar sig och måste avlivas akut, processer i livet som man ej kan påverka...

Det som gör mig mest ont är min ilska över det oförstånd man får av nära medmänniskor. Och ilskan tar bort ännu mer energi från mig...

Vill bara svära, spotta och ryta på allt o alla. Och speciellt på de som inte kan se att hjälpa till när vi behöver det som mest på samma sätt som jag skulle funnits för dem.

ALLA folk kan ju inte vara i så djup kris att de resonerar helt egocentriskt även bland sina närmsta?
Antagligen tror de att jag överdriver. Att mina rop på hjälp och mitt gnäll är så där tio ggr så mkt större än det verkliga problemet. Men de borde känna mig så väl att de inser att när det går så långt så att jag väl ber om hjälp, att jag väl gnäller, då är det verkliga problemet snarare tio ggr större än vad det låter som.

Gode Gud, Kära Änglar, Alla makter i världen, Buddha och naturen. Whatever. Giv mig styrka!!!!!

Det första jag ska använda återfunnen styrka till är att förlåta och skapa ro och fin bild över alla människor runt mig som jag nu kastar arga blickar åt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0