Traditioner kultur och identitet

Det skapar en inre helhet i mig att se min dotter ta vara på mitt personliga kulturarv.

Känslan av att få vara på mormors bänk och sätta upp juldekorationerna som jag ville på hennes lilla yta kakel och släta väggskiva (på den tiden var kakel lyx) förnimms i mig än idag, och jag ser samma känsla i min dotters förtjusta ögon när de färgglada figurerna man får doppa i vatten o sätta upp kommer fram...

Våra identiteter är starkt beroende av traditioner och kulturarv. Var vi än är i livet. Hur vi än mår...





Det skapar en inre helhet i mig att se min dotter ta vara på mitt personliga kultuturarv...


Min mormors anteckningar på kuvertet






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0