Då var det vår tur...


Den beryktade vinterkräksjukan!



Nu har den varit här och hälsat på. Först lillan, och sedan jag, givetvis eftersom jag har nedsatt immunförsvar just nu.

Det var egentligen relativt snabbt över, själva kräksjukan, men jag med mitt bäcken blev ganska illa däran efteråt. Totalt utslagen rättare sagt. Sängliggande och mer eller mindre bortkopplad från omvärlden. Sjukvården sade att det var ett normalt tillstånd när man har ett egoistiskt pyre i magen som tar det som är bäst för den och lämnar resten till omvärlden att ta hand om.

Men fy!!

Och att ligga på det där sättet är döden för redan illa fogar.

Nu är jag i vilket fall som helst på benen igen, men ett tag kändes det hopplöst och en morfintablett fick slinka ned för att jag skulle kunna komma ur smärtan, pyret i magen till trots.

Här kommer en vinterbild. Äntligen lite snö...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0