Dags för hemfärd!

Ja ikväll är det dags för hemfärd. Åker hem på prov, har blivit rådd att sluta amma, men vill verkligen försöka, trots värken och smärtgenombrotten. Vi har hittat en balans som är dräglig och där jag slipper de värsta smärtgenombrotten, de där som bara morfinet rår på, och jag försöker gärna stå ut lite grann med värken så jag kan amma så länge jag orkar i alla fall.
 
Hade det varit så att jag fungerat bättre fysiskt som mamma, kunde lyfta, ut och gå, byta blöjor och bära så hade det ju inte varit ett svårt val. Allt det där är nog i slutändan ändå mer värt än att kunna amma. Men tyvärr har ju än så länge inga piller hjälpt mot smärtan på det sättet, utan jag har ju haft begränsningar i flera år. Så att sluta amma och förlora den närheten utan att vinna något i umgänget med mina två barn känns just nu inte aktuellt.
 
Kanske längre fram, men nu tar vi en dag i taget.
 
Dags att förbereda hemfärd med lilla gossen. :o)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0