I väntans tider...

Ja, idag har bebis i magen haft det gott och mysigt i 12 dagar över tiden. :o)
Jag mår dock helt ok, och som förra gången blir både det fysiska och psykiska mer i form närmare förlossningen, och hormonerna verkar ha stillat sig lite. Så jag är inte det minsta less utan njuter mest och gör mer än vad jag gjort under hela graviditeten.

Dock får jag passa mig, för fogarna är ju givetvis inte att leka med... Var igång lite VÄL mycket i början av veckan, och bäst är ju att slippa ha så extremt ont när man ska se till att bebis kommer utanför magen.
Just nu tror jag dock att alla runtomkring väntar med mer spänning än vad vi gör här hemma då ett skönt lugnt infunnit sig. Underbart! Och roligt med alla som väntar med spänning. Det upplever man ju aldrig om man inte går över tiden så mycket som nu.

Överburenhetskontroll på förlossningen på söndag. Som det känns nu verkar inte bebis ha tänkt att komma till dess, men så är det ju alltid. Plötsligt sätter det bara igång, och vips så har man den nya familjemedlemmen i sin famn.

I helgen kommer vår älskade, prickiga vovve Affe hem en sväng också. Ska bli jättekul! Han är ju på lite semesterkollo med lyxbehandling i Axvall. ;o) Alltid trevligt när han kommer hem till oss ibland emellanåt dock. Och lillvovven Rassla lär bli såååå glad över att stora starka lekkamraten kommer och underhåller henne lite. Nu får hon ju mest dras med tvåbenta lekkamrater. (men blir mer att hon är barnvakt- hi hi)

Lilltjejen har varit på lite semester med mormor men är nu hemma igen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0