Uppdatering

Ja, här kommer då en liten uppdatering. Det är väl på sin plats efter veckans besök på mödravårdscentralen. Inga direkt positiva saker att komma med dock. Mitt HB har sjunkit ännu mer och är nu nere på runt 90. Magen växer inte som den ska och jag är inbokad på flera extrakoller. Ligger under den nedre, nedersta kurvan och min kurva sjunker dessutom rejält. I min tidigare graviditet låg jag stadigt över den övre översta kurvan. Ska även ta en massa andra blodprov på lab. Apropå samtalet om den sjukdom jag antagligen lider av som är ärftlig glömde jag helt att ta upp det. Eller kanske förträngde undermedvetet. Men ska ju dit och ta prover innan påsk och dit på ännu en koll efter påsk så jag får väl ta det då.

Vädret har vänt idag och det blåser och småregnar lite. Fy... Igår orkade jag dock ha Alice hemma och gå till Öppna förskolan och påskpyssla, sjunga och leka. Sen lekte hon hemma hos bästaste Stina när jag var på MVC. Känns underbart att kunna ge lite av sig själv som mamma lite emellanåt iaf. Jag har ju fått lida för det idag dock, men ibland får det vara värt det...

Jag håller på och fasar in min nya kalender. Jag byter i April, beställer egendesignade och då har det blivit så att det skiftar i April. Supernöjd i år igen med designen. Lite som julafton varje gång den dimper ned i brevlådan. Hi hi!

Kostade på mig en bok, Åsa Larssons "Till offer åt Molok". Kanske kan få tiden att gå lite, även om den är utläst på nån dag. Handlar om en Björn som skjuts och som man hittar rester från en människa inuti.

Skulle vilja läsa mer, men har helt enkelt inte ro eller energi att "gissa" vilka böcker som är bra och börja i dem för att sedan inte orka ta mig igenom dem. Det tar för mkt energi från energi jag inte har. Låter kanske konstigt, men på den nivån är det just nu. Dumma, dumma HB...

Vårt akvarie är jättefint igen efter den dumma vitaprickensjukan. Jättekul! Men har ännu inte vågat införskaffa några dyrare fiskar. Vi får se om det görs eller vad som görs...

Nu fortsatt vila på soffan...


Kommentarer
G.O.S

Men vad skrämmande med att inte bebisen växer, shit jag skulle typ dött ju..



Men dom är väl inte oroliga för bebisen att det ska behävas tas ut tidigare m..m



KRAMAR i MASSOR

2012-03-29 @ 20:49:00
URL: http://timaki-timaki.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0