Våren i matthetens tecken...

Helt otroligt, jag har aldrig upplevt en större matthet.

Mina blodvärden var ju dock under 100 den 26 februari, och all yrsel, illamående och oförmåga att överhuvudtaget vara igång mer än några minuter åt gången beror med störst sannolikhet på det. Dock har det nu gått nästan tre veckor, och värdena är inte bättre utan har snarare sjunkit ngt.

Ringde MVC, men ska vänta ytterligare 10 dagar då jag har tid på MVC igen. De tror att det ska vända och att järntabletterna jag äter ska "kicka in" helt plötsligt. Hur TUSAN ska jag orka det? Hela 10 !!! dagar till...? Får inte i mig någon mat, får i mig ytterst lite vätska och är totalt oförmögen att "rycka upp mig" eller orka göra något med dottern eller familjen. Inte ens godis eller andra godsaker går hem... Känslan av hopplöshet är enorm och jag känner mig extremt deprimerad och nere.

Min astma är givetvis värre än någonsin och känslan av att inte få luft är ganska panikartad vill jag lova. Det är knappt att kortisonet och bricanylen hjälper.

Och fogarna ska vi inte tala om... Var de illa innan så är de extremt mycket sämre av allt säng och soffliggande.

Hur gör man egentligen? Hur orkar man? Hur lyckas ni andra med urkassa blodvärden?


Kommentarer
Anneli

Nej...så skall det inte vara....blodvärden stiger ganska så snabbt med järntabletter....kanske tar tarmen inte upp järnet från tabletter......kanske borde du får järnspruta istället.....försök orka klaga såpass att du får hjälp....jag hoppas att allt vänder sig....helst igår.....styrkekramar....

2012-03-17 @ 11:39:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0